Bianca van Donselaar

Ze zal het niet over zichzelf zeggen, maar wij durven het wel: Bianca is een van de boegbeelden van Voetbal Vereniging Schoonhoven. Ze heeft al het reilen en zeilen rondom de junioren onder haar hoede. ,,Die lachende gezichten, daar doe ik het voor.”

Als kind stond ze zelf langs de lijn, bij de voetbalvereniging in Waalwijk. ,,Ik ben altijd wel van de voetbal geweest, die liefde kreeg ik mee van mijn vader. Zelf voetbalde ik trouwens niet hoor, ik zat op waterpolo. Maar voetbal: dat was mijn ding. En dat is het nog steeds. Dus toen onze eigen jongens een jaar of vijf waren en startten met voetbal, ben ik me gaan inzetten voor de vereniging. Ze zijn nu 12 en 10.”

,,Ik regel alles in de commissiekamer rondom de wedstrijden en de trainingen. Het wedstrijdprogramma, ballen voor de trainingen, de ontvangst van teams van buiten op zaterdag. Ik veeg zelfs de kleedkamers, maar dat zie ik als mijn vrijwilligerstaak. Ik vul zeker 10 uur per week bij de vereniging.”

En dan heeft ze ook nog een baan én een plek in de OR van basisschool de Vlieger.
,,Ja, het is best wel veel. Ik ben in ieder geval op vrijdag en zaterdagochtend vroeg bij de vereniging. Ik coach nu ook het team van onze jongste. Maar ik vind het een prachtige verenging. Omdat Schoonhoven een kleine stad is, komen allerlei culturen samen: een mooie mix. Ik ken eigenlijk iedereen wel en haal daar ontzettend veel plezier uit. Een club heeft het wel nodig dat iedereen zijn steentje bijdraagt, dat houdt de club gezond. Ik vind het zelf altijd ook gewoon heel gezellig om naar de club te gaan.”

,,Ik moet nu wel een beetje oppassen, want ik heb last van mijn hand. Heel praktisch zoeken we nu iemand die in de commissiekamer wil zitten op zaterdagochtend en aanspreekpunt wil zijn. Ik vind dat lastig hoor, delegeren. Ik help liever een ander dan dat ik zelf geholpen word. Maar we moeten het echt met elkaar doen. Het motto van VV Schoonhoven is niet voor niets: Schoonhovenaren zijn wij allen!”

Terug naar alle Schoonhovenaren die het verschil maken